dar61
Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: d.śl Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 9:19, 13 Maj 2011 Temat postu: Badanie pełne-bezprawny przekręt GUS-u wobec rachmistrzów |
|
|
12.05 otrzymałem punkty do spisu pełnego. pojechałem zrobić najbliższy. Okazało się że respondent tam od dawna nie mieszka,ludzie mieszkający nie znają go i a w aplikacji nie mam możliwości ich spisania(brak opcji "Dodaj osobę").
A stan prawny wygląda tak:
§1punkt5.umowy:"zleceniobiorca.....zobowiązany jest do zebrania danych według ustalonej metodyki i zgodnie z kluczem pytań,opracowanymi w Głównym Urzędzie Statystycznym,..."
Czyli" Instrukcja metodologiczna do badania pełnego"-zatwierdzona przez Prezesa GUS jest integralną częścią umowy, a więc zgodnie z §7punkt1 umowy zlecenia,wszelkie zmiany w niej"wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności".W informacjach ogólnych tej instrukcji zapisano:
"Rachmistrz powinien wypełnić formularz dla wszystkich osób, które mieszkały w dniu
31 marca 2011 roku pod danym adresem (o ile osoby te nie dokonały samospisu przez
Internet) Dotyczy to nie tylko osób zameldowanych, ale również osób, które w dniu 31 marca
2011 roku mieszkały w tym mieszkaniu bez zameldowania. Należy podkreślić, że w
mieszkaniu mogą być osoby, które zameldowały się przed 31 marca 2011 r., ale me zostały
wykazane przez aplikację.
na odprawie przedspisowej poinformowano nas o istnieniu:
ERRATA DO INSTRUKCJI METODOLOGICZNEJ DO BADANIA PEŁNEGO
która w najważniejszym dla nas punkcie brzmi:
"Natomiast rachmistrz będzie dokonywał spisu pełnego tylko w przypadkach, kiedy
wystąpią braki w ankiecie do badania pełnego zasilanego informacjami zc źródeł
administracyjnych, a respondent nie dokonał samospisu internetowego i kontakt telefoniczny
nie doprowadził do pozyskania brakujących danych.
W takich przypadkach spis będzie przeprowadzany przez rachmistrza z użyciem
urządzenia mobilnego Hand-Hcld. Należy wypełnić formularz dla wszystkich osób. które
znalazły się na liście danego mieszkania. Rachmistrz nie może dodawać i spisywać osób
spoza listy."
Zmienia to w zasadniczy sposób warunki umowy z rachmistrzem w obszarze spisu pełnego, a nie dochowano formy pisemnej tej zmiany
,czyli z mocy §7punkt1umowy zlecenia, zmiana ta jest NIEWAŻNA.
Errata zaczyna się tak:
"Str.4
Informacje ogólne - powinny otrzymać następujące brzmienie."
Analizując to zdanie.Zwrot "powinny otrzymać ".w języku polskim jest to czas przeszły niedokonany,-Powinny,ale nie otrzymały tego brzmienia.
Na Instrukcji jest akceptacja Prezesa GUS,pod erratą podpisał się jakiś "R.SZ-",kto to jest i jakie ma uprawnienia do zmiany instrukcji zatwierdzonej przez Prezesa GUS nie wiemy .
Ale pomysł jest genialny -sejm uchwala ustawę o spisie ,prezes zatwierdza utworzoną na jej podstawie instrukcję a "R.SZ-"wypuszcza erratę i ona ma obowiązywać.
Po co posłowie męczą się w procesie legislacyjnym z poprawianiem ustaw ,według tej metody wystarczy przenieść pana "R.SZ-" do kancelarii premiera i ON będzie wypuszczał ERRATY do ustaw.jakie to proste i tanie.
Reasumując stan prawny wygląda tak.
Do czasu otrzymania pisemnej zmiany "Instrukcji metodologicznej do badania pełnego, zatwierdzonej przez Prezesa GUS,nie możemy Go prowadzić, bo aplikacja jest niezgodna z instrukcją. A po otrzymaniu tej instrukcji możemy nie wyrazić zgody na tę zmianę i uznać umowę za jednostronnie zerwaną z winy GUS w obszarze spisu pełnego.
Podoba mi się poszanowanie prawa reprezentowane przez instytucje państwowe wobec obywateli i przykład jaki dają prywatnym pracodawcom jak można "OLEWAĆ" Kodeks Cywilny.
Chyba zostanę pracodawcą.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez dar61 dnia Pią 9:25, 13 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|