Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
eko185
Administrator
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 298
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubelskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 0:19, 12 Lut 2011 Temat postu: Błędy (co oznaczają i jak je naprawić) |
|
|
Oby ten temat nie był potrzebny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
suszek
Rachmistrz
Dołączył: 16 Sie 2010
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 19:54, 12 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Witam ponownie
Jestem już po szkoleniu więc na świeżo dopóki pamiętam wtrącę swoje trzy grosze odnośnie tego tematu. Nie wiem jak u innych wyglądało całe te szkolenie ale u nas mieliśmy bardzo fajną kobitkę z naszej ulubionej firmy SOFTline która bardzo fajnie i rzeczowo wyjaśniła sprawy związane z ich dość ciekawym programikiem czyli censusem. Kobitka podeszła do sprawy w normalny sposób i wniosek jest taki że będziemy mieli powtórkę z rozrywki gdyż operatorem sieci pozostaje niezmiennie cudowna firma ORANGE i jak zawsze nasze HH będą wariować z różnych powodów lub jak kto woli sił wyższych. Zapewniła jednak że aplikacja została już usprawniona i działa bez żadnych problemów jednak podała nam listę błędów które powinniśmy sobie zakodować w pamięci żebyśmy wiedzieli co oznaczają i jak je naprawić własnymi siłami bo serwisanci softlin-u po poprzednim spisie mają już dość i pragną odwołać się do naszych zdolności twórczych. Tak więc oto kilka przykładowych błędów które będą najczęstszymi gośćmi na naszych pulpitach:
1. BŁĄD- brak certyfikatu lub błąd 8009001A
ZNACZENIE- błąd karty sim lub nieobsługiwana karta sim
METODA USUNIĘCIA
- podłączyć HH do kompa należy przedtem zainstalować płytkę z zestawu
- uruchomić activ sync
- wejść w programy i usługi
- dodaj/usuń programy
- odinstalować pliki o nazwie megina i PKI (odhaczyć ptaszki przy nazwach tych programów reszta zostaje nietykalna bo HH pojedzie do serwisu a wiadomo co to oznacza )
- ponownie zainstalować te programy (wsio ponoć pomaga w 100%)
2. BŁĄD- nieznany certyfikat
METODA USUNIĘCIA- jak wyżej różnica polega na tym że odinstalowujemy dodatkowo program census czyli w sumie trzy programy
3. BŁĄD- 500
ZNACZENIE- niepoprawne szyfrowanie PKI
METODA USUNIĘCIA- miękki reset i kontakt z serwisem
4. BŁĄD- 501 i 503
ZNACZENIE- problem z komunikacją
METODA USUNIĘCIA- szukać zasięgu w polu
5. BŁĄD- 600
ZNACZENIE- niepoprawna walidacja danych
METODA USUNIĘCIA- kontakt z serwisem
6. BŁĄD- 601
ZNACZENIE- rachmistrz nie został dodany do spisu
METODA USUNIĘCIA- kontakt z liderem
7. BŁĄD- 602 lub 201
ZNACZENIE- błąd komunikacji występuje podczas synchronizacji
METODA USUNIĘCIA- dokonać synchro w odstępie 10-15 min lub po dwóch piwach
8. BŁĄD- 4
ZNACZENIE- błąd połączenia z serwerem danych
METODA USUNIĘCIA- sprawdź połączenie z GUS (szukanie zasięgu lub przestawienie opcji w HH)
Jak widać szału nie ma błędy znane z autopsji ale nowi rachmistrze niech wiedzą co ich czeka.
PS.
Pierwsze dwa opisane błędy a w szczególności ich usuwanie opisaną metodą są zakazane dla osób które nic nie czają w dziedzinie informatyki gdyż jeden ptaszek za dużo i klapa HH pojedzie na parę dni lub tygodni do serwisu więc OSTROŻNIE. Zaleca się w każdym z opisanych przypadków na samym początku dokonać miękkiego resetu a gdy on nie pomoże wtedy zaczynamy zabawę w informatycznego mechanika.
Oby tych błędów było jak najmniej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
eko185
Administrator
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 298
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubelskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 14:24, 13 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Dziękujemy Suszek za pomoc.
U nas na szkolenie prowadził Pan z Softline. Miły, wszystko wyjaśnił co i jak, wskazał na ewentualne problemy i wszystko na bierząco naprawiał. Oby więcej tak dobrze przeprowadzonych szkoleń.
Firma Softline widać że się przyłożyła do tego spisu i rzetelnie wszystkiego dopilnowała, ciekawe czy tak samo przyłoży się GUS w Wawie-ale przekonamy się o tym niebawem przy podpisywaniu umów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Prezes
Administrator
Dołączył: 17 Sie 2010
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 7:18, 15 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
U nas też był młody gościu, który szczegółowo wszystko objaśnił (nowym), bo jak dla mnie to było za szczegółowo i to całe szczolenie można by skrócić o przynajmniej jeden dzień, ale to tylko moja opinia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kate
Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Sob 19:00, 26 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
"4. BŁĄD- 501 i 503
ZNACZENIE- problem z komunikacją
METODA USUNIĘCIA- szukać zasięgu w polu Very Happy"
A mnie przy błędzie 501 wyskakuje komunikat: błąd odczytu pliku devices.crt, co to oznacza? Wyszłam nawet na dwór żeby zasięg był lepszy i nadal to samo wyskakuje przy próbie synchronizacji
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
eko185
Administrator
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 298
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubelskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 19:43, 26 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Koledzy i koleżanki dopiero od 1 marca będziemy interweniować gdzie tylko można aby wszystko działało jak należy i abyśmy wykonali swoją pracę sumiennie.
W tej chwili pewnie jeszcze serwery GUSu nie pracuja więc synchronizacji nie da się zrobić.
Więc nie czepiajmy się jakichś dziwnych błędów i braku pliku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
eko185
Administrator
Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 298
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubelskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:31, 28 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
błąd 505. przed rozpoczęciem synchronizacji należy wykonać pełna synchronizację - chyba wyjaśniać nie trzeba, ale dla ścisłości.
Gdy zobaczymy ten błąd należy wykonać Pełną Synchronizację z Menu/Pełna Synchronizacja
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|