Forum www.spisrolny.fora.pl Strona Główna www.spisrolny.fora.pl
Prywatne forum rachmistrzów.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Błędy (co oznaczają i jak je naprawić)

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.spisrolny.fora.pl Strona Główna -> Problemy z aplikacją
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eko185
Administrator



Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 298
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubelskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 0:19, 12 Lut 2011    Temat postu: Błędy (co oznaczają i jak je naprawić)

Oby ten temat nie był potrzebny.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
suszek
Rachmistrz



Dołączył: 16 Sie 2010
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:54, 12 Lut 2011    Temat postu:

Witam ponownie Mr. Green

Jestem już po szkoleniu więc na świeżo dopóki pamiętam wtrącę swoje trzy grosze odnośnie tego tematu. Nie wiem jak u innych wyglądało całe te szkolenie ale u nas mieliśmy bardzo fajną kobitkę z naszej ulubionej firmy SOFTline która bardzo fajnie i rzeczowo wyjaśniła sprawy związane z ich dość ciekawym programikiem czyli censusem. Kobitka podeszła do sprawy w normalny sposób i wniosek jest taki że będziemy mieli powtórkę z rozrywki gdyż operatorem sieci pozostaje niezmiennie cudowna firma ORANGE Exclamation i jak zawsze nasze HH będą wariować z różnych powodów lub jak kto woli sił wyższych. Zapewniła jednak że aplikacja została już usprawniona i działa bez żadnych problemów jednak podała nam listę błędów które powinniśmy sobie zakodować w pamięci żebyśmy wiedzieli co oznaczają i jak je naprawić własnymi siłami bo serwisanci softlin-u po poprzednim spisie mają już dość i pragną odwołać się do naszych zdolności twórczych. Tak więc oto kilka przykładowych błędów które będą najczęstszymi gośćmi na naszych pulpitach:

1. BŁĄD- brak certyfikatu lub błąd 8009001A
ZNACZENIE- błąd karty sim lub nieobsługiwana karta sim
METODA USUNIĘCIA
- podłączyć HH do kompa należy przedtem zainstalować płytkę z zestawu
- uruchomić activ sync
- wejść w programy i usługi
- dodaj/usuń programy
- odinstalować pliki o nazwie megina i PKI (odhaczyć ptaszki przy nazwach tych programów reszta zostaje nietykalna bo HH pojedzie do serwisu a wiadomo co to oznacza Laughing )
- ponownie zainstalować te programy (wsio ponoć pomaga w 100%)

2. BŁĄD- nieznany certyfikat
METODA USUNIĘCIA- jak wyżej różnica polega na tym że odinstalowujemy dodatkowo program census czyli w sumie trzy programy

3. BŁĄD- 500
ZNACZENIE- niepoprawne szyfrowanie PKI
METODA USUNIĘCIA- miękki reset i kontakt z serwisem

4. BŁĄD- 501 i 503
ZNACZENIE- problem z komunikacją
METODA USUNIĘCIA- szukać zasięgu w polu Very Happy

5. BŁĄD- 600
ZNACZENIE- niepoprawna walidacja danych
METODA USUNIĘCIA- kontakt z serwisem

6. BŁĄD- 601
ZNACZENIE- rachmistrz nie został dodany do spisu
METODA USUNIĘCIA- kontakt z liderem

7. BŁĄD- 602 lub 201
ZNACZENIE- błąd komunikacji występuje podczas synchronizacji
METODA USUNIĘCIA- dokonać synchro w odstępie 10-15 min lub po dwóch piwach Very Happy

8. BŁĄD- 4
ZNACZENIE- błąd połączenia z serwerem danych
METODA USUNIĘCIA- sprawdź połączenie z GUS (szukanie zasięgu lub przestawienie opcji w HH)

Jak widać szału nie ma błędy znane z autopsji ale nowi rachmistrze niech wiedzą co ich czeka.

PS.
Pierwsze dwa opisane błędy a w szczególności ich usuwanie opisaną metodą są zakazane dla osób które nic nie czają w dziedzinie informatyki gdyż jeden ptaszek za dużo i klapa HH pojedzie na parę dni lub tygodni do serwisu więc OSTROŻNIE. Zaleca się w każdym z opisanych przypadków na samym początku dokonać miękkiego resetu a gdy on nie pomoże wtedy zaczynamy zabawę w informatycznego mechanika.

Oby tych błędów było jak najmniej Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
eko185
Administrator



Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 298
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubelskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 14:24, 13 Lut 2011    Temat postu:

Dziękujemy Suszek za pomoc.
U nas na szkolenie prowadził Pan z Softline. Miły, wszystko wyjaśnił co i jak, wskazał na ewentualne problemy i wszystko na bierząco naprawiał. Oby więcej tak dobrze przeprowadzonych szkoleń.

Firma Softline widać że się przyłożyła do tego spisu i rzetelnie wszystkiego dopilnowała, ciekawe czy tak samo przyłoży się GUS w Wawie-ale przekonamy się o tym niebawem przy podpisywaniu umów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prezes
Administrator



Dołączył: 17 Sie 2010
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 7:18, 15 Lut 2011    Temat postu:

U nas też był młody gościu, który szczegółowo wszystko objaśnił (nowym), bo jak dla mnie to było za szczegółowo i to całe szczolenie można by skrócić o przynajmniej jeden dzień, ale to tylko moja opinia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kate




Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Sob 19:00, 26 Lut 2011    Temat postu:

"4. BŁĄD- 501 i 503
ZNACZENIE- problem z komunikacją
METODA USUNIĘCIA- szukać zasięgu w polu Very Happy"

A mnie przy błędzie 501 wyskakuje komunikat: błąd odczytu pliku devices.crt, co to oznacza? Wyszłam nawet na dwór żeby zasięg był lepszy i nadal to samo wyskakuje przy próbie synchronizacji


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
eko185
Administrator



Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 298
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubelskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:43, 26 Lut 2011    Temat postu:

Koledzy i koleżanki dopiero od 1 marca będziemy interweniować gdzie tylko można aby wszystko działało jak należy i abyśmy wykonali swoją pracę sumiennie.
W tej chwili pewnie jeszcze serwery GUSu nie pracuja więc synchronizacji nie da się zrobić.
Więc nie czepiajmy się jakichś dziwnych błędów i braku pliku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
eko185
Administrator



Dołączył: 12 Sie 2010
Posty: 298
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubelskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:31, 28 Lut 2011    Temat postu:

błąd 505. przed rozpoczęciem synchronizacji należy wykonać pełna synchronizację - chyba wyjaśniać nie trzeba, ale dla ścisłości.
Gdy zobaczymy ten błąd należy wykonać Pełną Synchronizację z Menu/Pełna Synchronizacja


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.spisrolny.fora.pl Strona Główna -> Problemy z aplikacją
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Theme ACID v. 2.0.20 par HEDONISM
Regulamin